fredag 7 november 2008

Det står stilla

Nej nu har det gått en månad och jag har inte skrivit något nytt inlägg. Det är för tragiskt. Jag måste ta mig i kragen och bli färdig med alla mina halvfärdiga essäer som ligger och väntar. Eller att någon kär läsare har ett tips? Inte för att jag tror att någon kommer att ge mig ett tips, men denna undran och förfrågan kan ju även leta sig upp i mitt omedvetna och ge upphov till att skrivkrampen försvinner och nya fräscha idéer flödar fram.

En patetisk sak jag kan berätta om var dock att jag gick till jobb i morse i tron att jag skulle jobba dag. Men när jag kom dit visade det sig att jag skulle jobba kväll. Som tur var så var folk sjuka så jag kunde jobba dag och slapp således gå hem igen och sitta och vänta på kvällspasset. Men det var ingen rolig dag att jobba på med tanke på den hårda obönhörliga blåsten.

Ha! Dessutom fick jag agera cykeltjuv på jobb då en kollega hade knäckt av sin cykelnyckel i sitt blocklås. Med hjälp av en hård ståltråd fick jag ut den och räddade hennes dag.

1 kommentar:

Andreas sa...

Något om kristen gnosis kanske?

Hänvisar till citatet i slutet av det här inlägget: http://perikores.blogspot.com/2008/10/sagt-tnkt-och-skrivet.html